maandag 11 mei 2020

Tussen leven en dood

Dat het zo dicht bij elkaar ligt is pijnlijk.
Mijn tante is recent overleden en mijn neef heeft een kindje gekregen. Beiden in coronatijd.

Een crematie via een live stream volgen vond ik vreemd, maar heel eerlijk gezegd gaf het me ook een bepaalde rust. Je kan er, ondanks de vreemde tijd, toch "bijzijn". Ik zou het persoonlijk ook niet slecht vindwn als bijvoorbeeld zo'n live stream na deze tijd aangehouden blijft. Voor bijvoorbeeld ouderen die niet kunnen komen om wat voor reden dan ook. 

Het kindje van mijn neef heb ik alleen nog maar op foto's gezien natuurlijk. Ze zal al een stuk groter zijn als we haar kunnen ontmoeten.
Ook hier geeft de techniek mogelijkheden. Filmpjes en foto's om haar toch te "zien".

Iedereen zou meer moeten waarderen wat we hadden en wat we weer hebben als we "van het slot zijn". Vind ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...