zaterdag 16 mei 2020

Flinke besparing op koffie (+ veel lekkerder)

Op kantoor drink ik altijd veel koffie. Gewoon zwarte koffie. En altijd heb ik een kopje thee naast me staan en een fles water.

Nu we thuiswerken wil ik ook koffie drinken. Ik heb een Dolce Gusto en daar ging voor €7,50 koffie per week doorheen. Nog niet echt veel, maar toch redelijk.

Toen bedacht ik dat het "oude" filterkoffiemachine er nog moest staan. Zo gezegd zo gedaan. Neergezet, een pak koffie én een pak koffie gekocht. Een thermoskan geregeld en gaan!
In de ochtend zet ik nu een kan koffie voor de rest van de dag. Dit giet ik over in de kan. Resultaat: de hele dag heerlijke warme koffie. En ook nog eens véél goedkoper!

Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht....

2 opmerkingen:

  1. Grappig dat je dit schrijft 20 jaar na de introductie van de Senseo.. Voordat het patent afliep op de productie van de pads was het erg duur koffie drinken met de originele pads, en dat is het trouwens nog steeds ondanks huismerken en aanbiedingen. Een volautomaat is goedkoper, maar heel eerlijk, ik ben gewoon weer terug bij ouderwetse filterkoffie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. €7,50 per week vind ik veel. Hier is het (nu met thuiswerken, 2 personen) ongeveer 1 zak van €4,10 per week. Ik vind dat prima, koffie drinken is geen verplichting. Het is een genietmoment. Voor mij is dat eraf als ik om 15 uur koffie drink die om 8 uur is gezet. Maar ieder zijn meug, natuurlijk. Ik drink ook geen kantoorkoffie puur omdat ik dat niet te nassen vind. :D

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...