vrijdag 22 mei 2020

Minder, minder, minder. Weer -30 items

Het minderen gaat goed. Recent heb ik weer eens een opruimrondje gedaan. Heb je dan wel spullen? Jazeker. Meer dan genoeg.
Zoals ik al vaker aan heb gegeven heb ik steeds minder behoefte aan veel spullen. Tot een aantal jaar geleden ging ik graag veel en onnodig shoppen. Ik kwam altijd wel met veel onnodig spul terug. Nu allang niet meer.

Ik koop alleen nog maar dingen die ik echt nodig heb en dan maar meteen goede kwaliteit, zodat het - als het goed is - lang meegaat. Ook bewaar ik cadeaubonnen voor zulke aankopen. Een aantal maanden geleden had ik echt een nieuwe gietijzeren pan nodig. Met mijn kerstcadeaubon van het werk heb ik deze kunnen kopen. Dat voelt dan ook echt als een cadeau. Het is dezelfde pan als die ik had (andere had ik met verhuizen laten vallen.. daar kunnen ze niet tegen..).

Met zo'n aankoop ben ik dan ook echt blij. Voor de rest doe ik bijna alles weg en zoals ik al vaker heb gezegd: het geeft echt rust.

Ik ben benieuwd hoeveel items ik aan het einde van dit jaar weg heb gedaan en vooral hoeveel items ik hiervan mis.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...