zaterdag 2 mei 2020

Tacosoep - goedkoop!

Een tijd geleden kocht ik in een opwelling een aantal zakken droge bonen. Witte bonen, pintobonen, kidneybonen etc. Ik eet het graag, maar het lag maar te liggen en dat is natuurlijk zonde.

Ik vond nog een half pakje gehakt in de vriezer, een blikje maïs in de kast en een stuk kaas bijna op de korst.

Ooit had ik eens gelezen over tacosoep en dit leken me de juiste ingrediënten ervoor. De avond voordat ik dit gewéldige idee kreeg heb ik de bonen laten weken. De dag zelf eerst de bonen gekookt, gehakt rul gebakken en de kaas geraspt.

Ook had ik nog een klein blikje tomatenpuree liggen, dus ik hoefde gelukkig niet naar de winkel. Het blikje tomatenpuree in een soeppan gedaan samen met wat gekookt water en een bouillonblokje. Ik gebruikte rund. Daarna gehakt en bonen erbij samen met wat tacokruiden.

Uurtje koken en uitserveren. Ik had er kaas en maïs bovenop, maar zure room erbij is vast ook heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...