dinsdag 4 september 2018

Grote dromen mag je hebben, toch?



Grote dromen mag je hebben, althans, dat vind ik. Ik ben totaal niet materialistisch ingesteld, maar stel ik zou ontzettend veel geld en geluk hebben, wat ik er dan mee doen?

Volkswagenbusje

Al sinds ik een klein meisje ben, droom ik ervan om een Volkswagenbusje te hebben. Bij voorkeur een T1 en dan in het mintgroen of knalrood. Ik droomde er dan van een rond te trekken en bij iedere mooie plek te stoppen. Met de lokale bevolking op te trekken en de lekkerste gerechten te leren maken. Die ik later nog zou kunnen gebruiken. 
Het busje zou ik omtoveren tot camper en hiermee ook heerlijk door Europa trekken in de vakanties.

Een huisje in Zweden 

Nog steeds droom ik ervan om in Zweden een vakantiehuisje te hebben. 

B&B: en alles zelf maken

Qua studie heb ik twee studies afgerond. Een daarvan is de hotelschool. Nu wordt vaak gedacht dat de hotelschool er is om te leren hoe je een hotel moet runnen, maar in werkelijkheid is het vooral een economische/managementopleiding. 
Echter houd ik wel heel erg van 'hospitality' en mijn grootste droom is om later een eigen B&B te hebben, waar ik mensen echt in de watten kan leggen. Ik schotel dan in de ochtend mijn zelfgebakken brood voor met jam en fruit uit eigen tuin. 
Kinderen zou ik leren hoe je eigen producten moet verwerken en ze natuurlijk hun eigengemaakte spullen meegeven. 
's Avonds zou men mee mogen eten en ik maak de meest smaakvolle gerechten, alleen maar met gezonde en verse producten. 

Weet iemand trouwens een leuk boek waarin veel beschreven staat over producten uit de tuin verwerken?

IJs maken

Binnenkort ga ik beginnen met het maken van écht Italiaans ijs. Nu is dit niet per se iets waar je veel geld voor nodig hebt, maar steeds alles inkopen tijdens het leerproces is natuurlijk wel duur. 
Over smaken ben ik nu al heel hard aan het nadenken.

Weten jullie nog lekkere smaken die ik kan maken die uniek zijn?

Schrijfster zijn

Voor dit onderdeel heb je én talent nodig en natuurlijk veel geluk. Het lijkt mij zo ontzettend leuk om kinderboekenschrijfster te zijn. Totaal nieuwe 'diersoorten' bedenken en onzinnige wezens die een geweldig avontuur beleven, maar ondertussen wel met een kern van waarheid. Heerlijk lijkt me dat.
In mijn vrije tijd schrijf ik redelijk veel, maar nooit denk ik eens: já, dit is het. De kern van het verhaal is altijd goed, maar nooit is het zo dat je erin meegezogen wordt. Dat onderdeel moet ik mezelf echt in verdiepen. 
Wellicht ga ik binnenkort een cursus volgen om de structuur van kinderboeken te leren begrijpen en deze dan ook toe te passen. 

Natuurlijk wil ik ook gezond & gelukkig blijven, maar écht 'materialistische' dromen of iets waarbij je geluk moet hebben, zijn deze. Oké, nog een paar meer, maar die beschrijf ik een andere keer. 





1 opmerking:

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...