vrijdag 31 augustus 2018

Hoe ik (financiële) vrijheid voor me zie



(Financiële) Vrijheid: een term waar we bijna niet meer omheen kunnen. Een hot topic en iets waar grote blogs in Amerika tegenwoordig vol mee raken.


Nu denk ik er natuurlijk ook over na. Hoe wil en kan ik dit bereiken? Ga ik het ooit bereiken? Wat heb ik er voor over?
Vragen waar ik over na heb gedacht, maar waar ik in sommige gevallen nog geen concreet antwoord op heb. Juist omdat het zo complex is.


Waar ik wel al over na heb gedacht

Natuurlijk zijn er zaken die ik wel al goed overdacht heb. Nu is het voor mij op dit moment een leidraad en zal ik mijn weg nog moeten vinden in het feit hoe ik dit ga implementeren.


Digital nomad

Het ultieme gevoel van vrijheid lijkt mij om digital nomad te zijn. Overal ter wereld werken, als er maar internet is. Het liefst zou ik dat doen in een camper(bus), om zo qua reizen ook nog eens veel vrijheid te hebben. Nieuwe culturen en landen ontdekken. Soms wat langer op een plaats zijn. Heerlijk lijkt me dat.
Nu heb ik al een tijdje als copywriter gewerkt, dus misschien moet ik dit weer eens oppakken om in mijn vrije uren een bedrijf(je) op te zetten. Ik denk er in ieder geval weer over na!

Minimalistisch leven

Dit is iets dat ik al doe. Ik hecht niet veel waarde aan materiële zaken. Ik heb liever één ding van goede kwaliteit dat lang meegaat dan dat ik om de paar maanden wissel van spullen. Daarbij komt ook dat ik gewoon niet weet waar ik alles moet laten als ik veel spullen heb. Het geeft me erg veel onrust als ik constant rommel om me heen heb.

Sparen

Een groot deel van financiële vrijheid komt natuurlijk ook door het feit dat je in je werkzame leven moet sparen. Waar ik vermoedelijk binnenkort mee ga beginnen is, is om de extra inkomsten van mijn blog(s) en YouTube op een aparte rekening te laten overmaken. En dan ook niet meer aan die rekening komen, zodat het saldo ongemerkt gaat groeien. Daarnaast ben ik ook van plan om mijn overuren, vakantiegeld en 13e maand op deze rekening te zetten. Aan mijn salaris heb ik meer dan genoeg per maand, dus alle extra's kunnen zo eenvoudig afgeroomd worden.

Mijn blog professioneler maken

Dit is niet echt iets dat met financiële vrijheid te maken heeft, maar ik wil mijn blog professioneler maken. Mezelf meer inlezen in financiële onderwerpen en hier ook meer over gaan schrijven. Zodat ik ook een stok achter de deur heb om door te gaan met wat ik doe.


Natuurlijk zijn er veel meer onderwerpen die betrekking hebben op dit onderwerp, maar die komen de volgende keer aan bod.





1 opmerking:

  1. Voor mij is financiële vrijheid dat ik niet heel kwetsbaar ben. Dat ik op een manier leef waarop ik zonder al te veel rond kan komen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...