woensdag 29 augustus 2018

Wat ik doe op woensdagavond



Iedere woensdag is "mijn" avondje.

Scouting

Iedere woensdag heb ik een scoutinggroep van kinderen tussen de 11 en 14 jaar. Een leuke, maar soms lastige leeftijd! 
Nu bestaat het misverstand dat dit weinig tijd kost. Helaas. Het kost veel tijd. 
We hebben vaak een vergadering met de leiding om de activiteiten en weekenden te plannen.  Daarnaast is er per week een koppel van leiders verantwoordelijk voor de weekplanning. 

Ik doe dit met héél veel plezier en heb ook niet echt het idee dat ik aan het "werk" ben. We krijgen wel veel lof van de ouders en kinderen, dus daar zijn we heel blij mee. 

Vandaag beginnen we weer. Vanavond staat er een kennismaking op het programma. Er komen namelijk nieuwe scouts bij. Ik heb er zin in!

1 opmerking:

  1. Ik heb helemaal niets (meer) met scouting. Voor ik zelf een gezin kreeg jaren in de bever en welpenstaf gezeten. Daar werd gewoon een leider aangenomen die bij een andere club was weggestuurd voor ongepast gedrag met meisjes in de gidsen leeftijd. Bij de rowans zat ook een zeer twijfelachtige meneer. Op de groep waar man zat liep een jongen rond, die geestelijk niet helemaal in orde was en later is veroordeeld voor knoeien met jonge kinderen. Op de groep van zwager is een van de piepjonge leiders aangehouden nadat hij een jongen had geprobeerd te verkrachten en wurgen. Zo ken ik nog een aantal ervaringen. Nu weer die Jos Brech.
    Natuurlijk moet je nu een VOG overleggen, maar dan moet je wel een veroordeling op je naam hebben staan. Ik snap dat het voor jou een heel leuk tijdverdrijf is, maar mijn kinderen blijven er ver uit de buurt.
    Sara

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...