dinsdag 28 augustus 2018

Dingen die ik - nog steeds - doe om te besparen



En ze zijn allemaal goed vol te houden. Ik vind het gewoon zonde om onnodig geld uit te geven, vandaar.

Maak er een gewoonte van

In het begin is het wellicht iets lastiger, maar als je eraan gewend raakt, wordt het steeds makkelijker.  

  • Ik neem altijd een thermosbeker mee met thee in de trein. Gewoon omdat ik het zonde vind om 2 euro uit te geven voor heet water en een zakje thee. 
  • Als ik ergens heen ga, neem ik altijd eigen lunch mee. 
  • Restjes eten vries ik in en eens per 2 weken doe ik een restjesdag. 
  • Qua boodschappen kook ik met aanbiedingen. Soms moet je wat creatiever zijn, maar dat leer je vanzelf. 
  • Eens per maand kook ik 1 week alleen met wat er in de kast / vriezer staat. Gewoon om dingen op te maken en geen boodschappen te hoeven doen. Meestal komen er leuke combinaties uit. 
  • Ik heb bijna nooit de verwarming aan. Een lekkere trui en dekentje vind ik veel fijner!
  • Alles wat ik op de fiets kan doen, doe ik op de fiets. Zonde om de auto te gebruiken.
Misschien wat simpel, maar voor mij werkt het perfect. 

2 opmerkingen:

  1. De meeste besparing doe ik ook.
    Alleen gaat wel snel de kachel aan. Als je ouder wordt en lichamelijke problemen vooral in gewrichten en spieren hebt verstijf je snel als het kouder wordt.
    Een vest en dekentje helpen dan niet meer als de omgeving onder 18-19 gr is.

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...