woensdag 5 september 2018

Offline - de rust die het me geeft



Soms gun ik mezelf een dagje rust van het internet en alle connectie die er is. Heerlijk een dag voor mezelf alles doen, zonder dat ik constant het gebliep hoor van mijn telefoon - of zonder dat ik de drang heb om op mijn telefoon te kijken.

"Druk, druk, druk"

Normaal gesproken staat mijn telefoon de hele dag aan. Óf voor mijn werk, óf voor vrienden die me 'nodig' hebben en anders wel voor de scouting. Constant de druk om te reageren en op mijn telefoon te kijken. Moe word ik er van. Soms heb ik ook het idee dat ik echt mijn tijd aan het verdoen ben op mijn telefoon, omdat ik echt honderden berichten per dag krijg. Natuurlijk heb ik verschillende groepsapps gedempt, staat mijn mail standaard op niet synchroniseren en heb ik vaak mijn telefoon op stil, maar tóch voel ik dan de drang om te kijken. 

Geen Facebook meer op mijn telefoon

De grootste verandering die ik op 1 januari dit jaar heb gedaan is dat ik de Facebook-app van mijn telefoon heb verwijderd. Daar werd ik zo moe van. Ik heb al bijna niets op Facebook staan, vrienden spreek ik ook in real life en de druk om leuk te doen op social media had ik geen zin in. 
Het verwijderen van deze app geeft me al zoveel rust. Eerlijk is eerlijk, ik had hem nooit moeten installeren in het begin. 

Dag offline

Om mezelf nog meer rust te gunnen plan voor mezelf een dag offline in. Die dag zet ik 's avonds mijn telefoon uit en zet hem pas aan als ik de dag erna weer ga slapen. Het geeft mij zo ontzettend veel rust. Die offline dag ga ik ook graag naar de sauna of lees ik nog meer dan normaal. Heerlijk. Een dag nergens aan denken. Alleen aan mezelf. Kopje thee erbij en gaan. Daar kan ik zo ontzettend van genieten. 

Op dit moment plan ik het een keer per maand in, maar ik verwacht dat ik het vanaf november twee keer per maand ga doen. Gewoon omdat ik het fijn vind! 


1 opmerking:

  1. Slim dat je offline bewust inplant. Dat is ook de beste methode denk ik om een dagje weg te blijven van social media.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...