donderdag 27 september 2018

Het resultaat van de kruiden drogen


Een paar posts geleden heb je kunnen lezen dat ik van een collega een heleboel kruiden had gekregen.
Deze heb ik laten drogen en nu heb ik ze mooi opgeborgen in fijne 'weckpotjes' van de Action.

Uiteraard heb ik jullie tips gebruikt en het resultaat mag er wezen.

Kruiden drogen

De voor mij beste manier was om de kruiden aan de lucht te laten drogen. Ik heb het in de oven geprobeerd, maar dat ging niet helemaal goed (of ik had de oven verkeerd ingesteld natuurlijk). Iedere dag werden de kruiden steeds droger en na 10 dagen kon ik ze al in potjes doen! Het enige kruid dat nog ligt te drogen is de laurier. Misschien heeft die Überhaupt wat langer de tijd nodig. Ik denk dat ik hem nog 2 weken laat drogen en dat ze dan klaar zijn.

Weggeven en cadeau

Aangezien het een heleboel kruiden waren en ik niet alles kan gebruiken, heb ik een deel weggegeven. Ik heb de kruiden die ik niet ga gebruiken vers weggegeven, zodat de ontvanger zelf nog kan beslissen of hij/zij ze vers of gedroogd gaat gebruiken. 

Ineens bedacht ik me dat het ook leuk is om de - gedroogde - kruiden cadeau te doen aan iemand die van koken houdt. Mooie potjes, papieren zakje, strikje en klaar is je cadeau. Ik zou er in ieder geval erg blij van worden om te krijgen. 


1 opmerking:

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...