vrijdag 1 mei 2020

De moestuin...

Dit jaar wilde ik weer een mooie moestuin. Zo een waar ik lekkere groenten - en een beetje fruit - uit kan halen om te koken. Waar ik het overschot met behulp van mijn nieuwe boek kan inmaken. Overschotten kan delen.

Helaas. Doordat corona ineens op kwam opzetten heb ik geen actie ondernomen. Ik ga niet in een vol tuincentrum staan als je risico loopt om besmet te worden. Online kon natuurlijk ook, maar toen ik er weer aan dacht bleek voor de meeste planten de voorzaaitijd alweer voorbij te zijn.

Jammer. Volgend jaar beter. Binnenkort ga ik een moestuinbak maken en een standaard planten in de hoogte te laten groeien. En voor binnen ga ik ook wat maken. Heb nu losse potjes met kruiden, maar daar wil ik een geheel van maken.

Volgend jaar beter wat betreft de moestuin...

1 opmerking:

  1. Ik heb bij de L. Idl de zaden gekocht toen ik toch mijn boodschappen ging halen. Het is nu juist een prima tijd om te zaaien. Ik zaaide vorige week ui, wortel, biet snijbiet, erwten en bonen(beetje te vroeg eigenlijk, die moeten half mei) wokmix, radijs, snijsla courgette en wat eetbare bloemen. En natuurlijk salie, peterselie, bieslook. Ik heb het wel in moestuin bakken gedaan. En er komt al best veel op!
    Dus het kan nog hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...