dinsdag 19 mei 2020

Bij de boer!

Lokaal kopen en lokaal eten is natuurlijk het codewoord. Voor mij is dit al lang het geval. Ik kook altijd met verse ingrediënten. En waar kun je dat beter halen dan bij de boer?

Aardappelen, uien, fruit, groenten en vlees haal ik vaak rechtstreeks bij de boer. Je kunt er vaak alleen contant afrekenen of je moet het zelf in een doosje doen.

Het kost weinig en de boer krijgt meer. En ik vind het veel lekkerder. Win-win-win dus.
Ook bij de boerderijslager bij ons in de buurt weet ik zeker dat het goed en goed gehouden vlees is. Ik eet weinig vlees, maar af en toe mag het wel.

En nog een win-win: het fruit blijft heel lang goed. En soms verkopen ze eigen honing. Nou ja, zo kan ik uren doorgaan. Ik vind het fantastisch. Dat snap je nu.

2 opmerkingen:

  1. Ja, ik koop ook zoveel ik kan bij de boer. Extra voordeel is het fietstochtje, heerlijk tussen de weilanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij kopen ook wel bij de boer. in onze omgeving (Amsterdam) is er niet veel langs de weg te koop (soms aardappels). We kopen om de week bij een boerderijwinkel in 't Gooi. Erg goed en lekker, maar voor de prijs hoef ik het niet te doen. Veel duurder dan de super.

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...