vrijdag 15 mei 2020

Contant geld.. met tip!

Voor mijn verjaardag kreeg ik een aantal enveloppen toegestuurd met contant geld. Super leuk én handig. En altijd welkom natuurlijk.

Ik deed het geld in een potje, want op dit moment hebben ze liever dat je met de pin een betaling doet. Helemaal prima natuurlijk. Ik deed ook de rest van het contante geld in het potje en nam naar de supermarkt alleen mijn pinpas mee.

Alleen toen... bij de klant voor mij ging de pin in storing... chips. Ik had geen enkele euro contant bij me. Hoe dom en naïef! Toen moest ik mijn spulletjes achter de balie neerleggen en thuis het geld gaan halen om alsnog te betalen. Ik mocht ook alles laten terugleggen, maar dat vond ik teveel gedoe, ik had net alles bij elkaar.

Moraal van dit verhaal: zorg dat je toch áltijd wat contant geld bij je hebt! ;)

2 opmerkingen:

  1. Soms is contant geld toch wel handig inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb eigenlijk altijd wel EUR 20 in mijn portemonnee zitten voor noodgevallen. Nog nooit nodig gehad. Bij de supers waar ik meestal kom, kun je bij een kleine storing geld pinnen bij de flappentabs in de winkel (er staat een geldautomaat voor de kassa's) en bij een grote storing vullen ze een machtiging tot automatische incasso in. Heel klantvriendelijk (Plus en Jumbo, beiden franchise)

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...