woensdag 29 april 2020

200% salaris- deel 2

Eerder konden jullie lezen dat ik over een bepaalde periode mijn overuren voor 200% uitbetaald zou krijgen. Wel nu: dit is gebeurd! Het was een flink bedrag extra.

Ik wist in eerste instantie nog niet helemaal wat ik ermee wilde gaan doen. Om me in te lezen in beleggen heb ik nog geen tijd gehad, want in mijn hoofd borrelden een aantal ideeën.

Spaarrekening 

Mijn eerste idee was, lekker makkelijk, alles op mijn spaarrekening zetten. Dit heb ik ook gedaan, totdat ik bij plan 2 kom. 

Ze zeggen dat je geld voor je moet laten werken. Echter ga ik dus niet beleggen. Op dit moment. Ik moet er nog meer over gelezen hebben om de stap te durven zetten. 

Opstarten eigen bedrijf(je)

Ik heb het altijd heel leuk gevonden om dingen te maken. Nu er in mijn omgeving een heleboel baby's geboren zijn en gaan worden, maak ik altijd zelf een kerstcadeautje. Omdat het uniek is en dan heeft zeker niemand hetzelfde. 

Ineens kreeg ik het idee om hier iets mee te doen. Er is veel vraag naar duurzame kraamcadeautjes voor niet al teveel geld. Hier ga ik op inspringen. 

Hoe en wat moet ik nog exact uitwerken, maar het plan is er! Het zou echt voor erbij moeten zijn, dus voor een extraatje. 

1 opmerking:

  1. In plaats van je in te lezen in beleggen, zou je er ook voor kunnen kiezen om een gratis rekening te openen bij een broker en dan één aandeel te kopen.

    Zie het als een cursus die je in het ergste geval de kosten van dat éne aandeel kost, en in het beste geval direct geld oplevert.

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...