woensdag 15 januari 2020

Moestuin. Nieuwe plannen

Eerder had ik altijd een deel van de tuin in gebruik als moestuin. Echter de laatste twee jaren niet meer en ik mis het! De groenten uit eigen tuin zijn toch het lekkerst. O, niet geheel onbelangrijk: zeker biologisch.

Plan de campagne 

Groots pak ik het niet aan. Ik ga namelijk een moestuinbak gebruiken. Een vierkante meter. Ik verwacht dat dit genoeg is. Daarnaast wil ik alleen makkelijke groenten erin, dus ik ben nogal kieskeurig. 

Wat ik nog weet van mijn tuin eerder was dat courgette, komkommer, sla en tomaten goed groeien. Dit zijn ook dingen die ik vaak gebruik en ook allround zijn. Ook uien deden het altijd goed. Net als paprika. 

Het is maar een vierkante meter, dus ik moet goed nadenken wat ik wil. En wil ik toch meer? Dan moet ik overwegen nog een hoge bak te maken. 

Op zoek naar zaadjes

Nu moet ik op zoek naar zaadjes. Eerder kocht ik ze altijd bij een tuincentrum, maar wellicht heeft iemand een ander alternatief? Ik sta open voor alle suggesties. 


3 opmerkingen:

  1. Ik bestel altijd biologische zaden bij Vreeken's Zaden, bv van Bolster of hun eigen Oké-zaad.
    Wat het ook altijd goed doet, biet, snijbiet,koolrabi(kan je rauw eten en gekookt)Ik heb aan een vierkante meter niet genoeg, maar elk beetje zelfgekweekt is prima, en vooral leuk. Naast die vierkante meter heb ik ook cementkuipen waar ik onderin gaatjes heb geboord.Eén kuip vol met kruiden, één met vaste eetbare planten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat voor eetbare planten heb je daarin? Ik ben benieuwd. Ik heb hier altijd munt staan voor de thee, tijm, rozemarijn, salie, selderij.

      Verwijderen
  2. Ik heb altijd snijbiet staan, pluksla 19 cent van de lidl. Doe ik twee jaar mee en eet ik het hele zomer seizoen van. Verder ben ik gek op stengel ui. Radijsjes klimcourget, peultjes. Aardbeien.

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...