woensdag 22 januari 2020

20/20-regel

Vroeger (lees: een aantal jaar terug) gooide ik niets weg. Letterlijk niets. Alles bewaarde ik voor als het "ooit" nog van pas zou komen. Want, dit herken je zelf ook, je gooit iets weg en een aantal weken later heb je het nodig. Toch moest ik daar vanaf. Mijn moeder kwam toen met de 20/20-regel.

20/20-regel: hoe werkt het? 

Eigenlijk is het heel simpel. Alles wat je niet weg doet, "omdat je het nog ooit gaat gebruiken", neem je onder de loep. Kost het artikel minder dan €20 en kun je het kopen in een straal van 20 kilometer? Dan kun je het wegdoen. Simpel he? En het werkt perfect. 

Mij heeft het geholpen in mijn keuzes om bepaalde items weg te doen. Het scheelt zoveel ruimte en ergernis. 

Het is niet overdreven als ik zeg dat ik door deze "regel" zeker 80% van mijn spullen heb weggedaan. Het scheelt niet alleen ruimte in huis, maar ook ruimte in mijn hoofd. Ik hoef niet meer alle onnodige dingen op te ruimen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...