maandag 15 oktober 2018

Postzegel?

Mijn oma vindt het altijd leuk om kaartjes te ontvangen. Als ik in het buitenland zit, is het traditie dat ik een kaart stuur met een verhaaltje.

Bij een kaartje hoort natuurlijk ook een postzegel. De laatste keer dat ik een velletje zegels in Nederland kocht, waren deze denk ik tussen de 75 en 78 cent. Dit zijn dan de postzegels om kaarten en brieven binnen Nederland te versturen.

Nu was ik in Riga en ging ik op jacht naar een kaart én een postzegel. Bij een soort verkapt postkantoor vroeg ik wat een zegel naar Nederland zou moeten kosten. 78 cent was het antwoord. Ik dacht dat hij me verkeerd begreep en ik vroeg nogmaals hoeveel een postzegel voor een te versturen kaart naar Nederland moest kosten. Weer zei hij 78 cent. Dus dezelfde prijs als een binnenlandse postzegel in Nederland!

Voor de kaart en de zegel rekende ik €1,20 af en kon de kaart naar mijn oma versturen.


2 opmerkingen:

  1. Ik haal niet zo uit je verhaal of je dat nu juist goedkoop of duur vindt. Heel veel dingen zullen in Letland een stuk goedkoper zijn geweest dan in NL. Gelukkig maar, want salarissen liggen ook stukken lager dan in NL. Een postzegel van 78 cent is daar een hele uitgave, want een veel groter deel van hun inkomen. Voor ons zijn dit soort landen leuk (ik reis er graag naar toe) vanwege het vaak wat lagere prijsniveau, maar het geeft mij ook altijd het besef hoe goed wij het in NL hebben en hoeveel dingen wij van ons inkomen kunnen kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is niet duur! Je oma zal vast blij zijn met haar kaartje : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...