maandag 29 oktober 2018

Leren waarderen wat je hebt & positief denken

Vaak klaagde ik over wat ik niet had. Gewoon over alles wat anderen wel hadden. Tot het besef twee jaar geleden kwam. Waarom klagen als je ook kunt waarderen wat je wel hebt en positief kunt zijn in plaats van negatief. En die zin moet ik nu héél goed in mijn oren knopen. 

Ineens kan alles anders zijn

Een vriendin van ons meldde dat zij gediagnosticeerd was met een vreselijke ziekte en diezelfde dag kwam een collega met hetzelfde nieuws. Beiden jonge moeders, in een klap is hun leven een grote onzekerheid. Ik vind zelf dat ik nu niet eens meer het recht heb om zo negatief te denken om kleine dingen.

Minder klagen is zoveel beter 

Ik merk echt dat nu ik alles positiever in zie dat alles zoveel makkelijker gaat. Werken, sociaal leven en hobby's. Gewoon alles. Zo gek hoe je als je positief denkt ineens een heel ander mens bent. Ik hoor het ook echt van mensen om me heen dat sinds de knop is omgegaan, dat ik echt een veel fijner mens ben. 

Daarnaast ben ik nu ook gewoon blij voor anderen, iets dat ik voorheen niet kon. Conclusie: positief zijn en weinig klagen is voor mij en iedereen om mij heen beter. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...