maandag 16 december 2019

Haarborstel grondig schoongemaakt i.p.v. weggegooid

Normaal gesproken maak ik mijn haarborstel altijd schoon na gebruik. Maar toch blijft er altijd wat viezigheid in zitten. Ik gooide dan meestal na een tijd mijn borstel weg en kocht dan een nieuwe. Nu besloot ik mijn borstel eens grondig te reinigen en met resultaat!

Borstel grondig schoonmaken 

Ik kookte om te beginnen water in de waterkoker. De borstel spoot ik in met ontvetter. Dit liet ik vijf minuten intrekken. Daarna goot ik het kokende water (net van de kook af dus) eroverheen. Dit liet ik de hele nacht staan. De morgen erna gebruikte ik een oude - schone - tandenborstel om alle rotzooi tussen de pinnetjes weg te halen. Afspoelen en klaar. Het resultaat is verbluffend. Het is letterlijk alsof ik een nieuwe borstel heb. 

Als ik heel eerlijk ben: dit had ik veel eerder moeten doen. Zo makkelijk en niet meer onnodig goede dingen weggooien. 

Totale tijd: 10 minuten werk en een nacht wachten. 

4 opmerkingen:

  1. Mijn kam en borstel leg ik in bakje water met een klein scheutje ammoniak erin, met een oude tandenborstel schoonmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn borstel en kam gebruik ik al zeker 15 jaar. Meestal maak ik ze iedere maand schoon.
    Mijn kleren, servies en linnengoed gooi ik ook niet weg als het vuil is waarom dan wel je borstel en/of je kam.
    Nouja, beter laat dan nooit 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ooit op de huishoudschool gezeten een jaar en dat was een lesonderdeel, diverse kammen en borstels schoonmaken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is snel en makkelijk verdiend, en nog beter voor het milieu ook.

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...