dinsdag 5 februari 2019

Je hebt meer dan je denkt: wat ik heb geleerd

Een tijd geleden zocht ik een paar dingen en ik rende de zolder van mijn ouders op. Hier hadden zij nog wat spullen staan van mij die ik "ooit" nog eens zou kunnen gebruiken. Wat er precies in zat wist ik niet meer.

Ik zocht eigenlijk een krachtige blender. En ook nog van een specifiek merk. Tussen de spullen vond ik een oude blender uit mijn studententijd. Gewoon een simpele van een failliet - helaas - warenhuis. Ik nam hem mee naar beneden en de test doorstond hij met glans. Een smoothie maken van bevroren vruchten. Een dikke meevaller dus. 

Verder vond ik nog een aantal spullen terug die ik aan mijn broer kon geven, omdat hij dat nog nodig had in zijn huisje. Hij blij, ik blij. 

Ondat ik toch aan het rommelen was, heb ik nog wat andere dingen uitgezocht en die heeft mijn moeder samen met spullen die zij en pappa nog hadden naar de kringloop gebracht. Maar wel pas nadat er in de app met neven en nichten is gevraagd of iemand nog iets kon gebruiken. 

Wat ik geleerd heb? Kijk eens wat je zelf nog hebt en vraag eventueel aan anderen of zij nog iets kunnen gebruiken. Én het is duurzaam én beter voor hun portemonnee!

1 opmerking:

  1. Ik werk in de schoonmaak en zie op een van mijn panden regelmatig dat er dingen weggegooid worden. Zo gooit de catering regelmatig grote groene emmers met deksels weg, super handig als opbergbakken ,helemaal gratis en ze worden zo meer dan eenmaal gebruikt. Van oude wijnflessen heb ik een aantal vaasjes gemaakt. Wijnkistjes hangen in mijn voorraadkast als opbergkastje voor mijn kruiden. Van lege jerrycans ga ik dit voorjaar minikasjes maken voor mijn moestuintje. 2 plastic kratten nam ik mee voor op mijn fiets en die van mijn dochter. Ordners nam ik mee voor kennissen. Mijn collega neemt altijd bubbeltjes plastic mee om de marktplaatsverkopen van haar man in op te sturen en ik nam dat al een paar keer mee om mijn huis mee te isoleren . Ik heb dus de laatste jaren geleerd anders naar afval te kijken en daar al aardig wat euros mee bespaard en het is ook nog eens goed voor het milieu.

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...