donderdag 21 februari 2019

Verspillingspraat met collega

Veel collega's weten dat ik goed wil zijn voor mens en milieu en met een collega raakte ik erover aan de praat.
Zij gaf aan dat haar vriend kliekjes eten vreselijk vond. Wat ik daar van vond.

Over de kliekjes weggooien kon ik kort zijn. Zonde om weg te gooien! Gewoon invriezen of een dag later eten. Het is gewoon nog goed eten, waarom zou je dat weg doen?
Hoeveel mensen per jaar verspillen heb ik laatst ergens gelezen en daar schrok ik enorm van. Ik las iets over 40 kg per persoon per jaar! Schrikbarend veel.

Ik begrijp oprecht niet waarom mensen goed eten weggooien. Ik ken zelfs mensen die denken dat een appel rot is als er een bruin plekje op zit of dat een banaan niet meer goed is als de schil zwart is. Ik bedoel maar..
Zelf ben ik ook altijd degene die inkopen doet waar de 35% kortingssticker op zit. Vaak vlees en vis en dit kun je nog prima invriezen of meteen verwerken. Of groenten kun je snijden en vriezen om een keer een lekkere soep of roerbakschotel mee te maken. Zonde om te laten liggen en al helemaal erg om weg te gooien.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...