vrijdag 22 februari 2019

Investeren in duurzame spullen

Vaak gehoord: je gaat toch geen €150 voor een tas uitgeven als je ook tassen hebt van €15. "Je bent gèk!"
Of: "Waaaat, €350 voor een jas, spoor jij niet?"

Nou lieve mensen. Ik investeer het liefst in goede, duurzame spullen die lang mee gaan, dan dat ik dingen koop die je na een seizoen kunt weggooien. 
Die jas bijvoorbeeld. Prachtig leer, al zeker 6 jaar in mijn bezit, met goed onderhoud ziet hij er nog als nieuw uit. Of die tas. Die is zelfs al ouder. Er zitten een paar kleine gebruikerssporen op, maar dat maakt niet uit. 

Omdat ik deze goede jas en tas heb, hoef ik daar niet ieder jaar geld aan uit te geven. Dit spaart me op de lange termijn dus ontzettend veel geld uit. Én het is beter voor het milieu. 

Nu heb ik laatst nog wel een mooie tas gezien. €120. Veel geld, maar als ik er weer "forever" mee doe, valt het per jaar wel mee. Enige dilemma: heb ik wel een nieuwe tas nodig? Ik denk er nog even over na!

2 opmerkingen:

  1. En toch vind ik dit een lastig punt. Ik koop wel eens spullen voor niet veel geld waar ik eeuwen mee doe. En ik koop wel eens dure spullen die al snel uit elkaar vallen. Zolang ik niet zeker weet of het lang mee gaat koop ik daarom het goedkopere artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je geen nieuwe tas nodig hebt, is het denk ik duurzamer om hem niet te kopen....

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...