vrijdag 24 april 2020

Nadenken over vrijheid

Eigenlijk gek. We leven in een vrij land, zonder oorlog, maar toch heb ik het idee dat we niet zo vrij meer zijn. En dat is ook logisch natuurlijk.

Er zijn een aantal dingen die ik mis, die voorheen wel konden.

Denk bijvoorbeeld aan bij iemand op bezoek gaan of spontaan een ijsje gaan eten. Met vrienden besluiten om ergens te gaan eten of een snelle boodschap doen in de supermarkt. Iemand die het nodig heeft een stevige knuffel geven of met mooi weer een biertje op het terras drinken.

Het is even doorbijten en we weten natuurlijk niet hoe lang nog. Maar wat ik wel weet is dat ik de kleine dingen nóg meer waardeer dan dat ik al deed.

Bijvoorbeeld lekker in de zon een boek lezen of langs een prachtige bloesem lopen. Een stuk fietsen door een prachtige omgeving. Allemaal dingen die ik nu extra waardeer en ook altijd zal blijven doen. En het mooie van alles: het is gratis. Gratis genieten!

1 opmerking:

  1. Die kleine dingen mis ik inderdaad ook wel. Even simpelweg een ijsje gaan eten inderdaad....

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...