zaterdag 25 april 2020

Goedkoop: eigen brood gebakken

Al een tijdje had ik zin in een lekker vers knapperig brood. Net uit de oven. Bestreken met roomboter en een beetje zeezout. Ooit bakte ik iedere dag zelf brood, maar die tijd is voorbij.


Ik was alweer vergeten hoe makkelijk het was. Het ging snel. Het brood was verre van perfect, maar ach; al doende leert men. En ik had alleen wit bloem. Geen volkoren. Van de keren dat ik brood heb gebakken wist ik dat het eerst moest afkoelen voordat je het kan snijden. Ik wachtte niet. Resultaat: half gebroken brood. Oepsie. Volgende keer toch even laten afkoelen.

En nu? Nu heb ik de smaak te pakken. Alleen een klein probleem. Alle bloem wordt gehamsterd. En de molen is dicht. Dus nu moet ik weer wachten tot er iets beschikbaar is.

Maar ik blijf dit wel doen. Ik vind eigen gebakken brood véél lekkerder dan gekocht brood. En het is ook nog eens super goedkoop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...