dinsdag 28 januari 2020

35% korting op lang houdbaar

Ik liep in de AH en daar stuitte ik op een aantal karren met producten die 35% korting hadden. Normaal gaat die sticker alleen op producten die - bijna - op de datum zitten, maar bij deze producten was het anders.

Er zat in: wasmiddel, kruiden, wc-blokken, allerlei sauzen, zoutjes, appelmoes, wereldgerechten en nog veel meer. Ik keek voor de grap eens naar een datum en die lag ver in 2019 of zelfs pas in 2020.
Omdat ik nieuwsgierig was wat de reden hiervan is, heb ik het gevraagd. Van sommige producten krijgen ze andere verpakkingen, anderen gaan uit het assortiment en een paar producten zaten wel bijna aan de datum.
Zonde om weg te gooien.

Dus ik heb eens gekeken wat ik normaal ook koop of dat er tussen zat en dat heb ik dan meegenomen. Ik ben niet extra gaan kopen om te kopen. Nu heb ik bijvoorbeeld een paar pakjes thee gekocht. Bijzondere smaken. Ze waren in de gewone reclame 1+1 gratis. Daar overheen kreeg ik nog eens 35% korting. Kijk, dan is het leuk!

En trouwens. Verse producten die op de datum zitten koop ik ook gewoon. Deze vries ik bij thuiskomst direct in. Voor een andere keer. Dit scheelt zoveel geld. Ik ga niet kopen om te kopen, maar als het écht een goede deal is... dan wil ik wel eens wat extra's inslaan.

1 opmerking:

  1. Ik geloof dat ik dat rek ook wel eens heb gezien. Het staat bij 'mijn' ah in de buurt van de kassa's. Soms kijk ik er wel eens in inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...