vrijdag 10 januari 2020

Too good to go - update!

Een tijd geleden heb ik verteld over de app "Too good to go". Met deze app kun je bij verkopers van levensmiddelen producten kopen die op de datum zijn. Zij zouden ze anders weg moeten gooien, maar jij kan er wellicht nog iets mee. Eerder deed er bij ons in de buurt niemand mee, maar dat is inmiddels veranderd. Ik heb in twee magic boxen gekocht.

Pakket 1 - bakker

Een hele goede bakker uit de buurt deed mee. Ik zag het toevallig en er was nog een box beschikbaar. Er stond bij dat ze graag hadden dat je een tasje meenam. Dus ik nam een linnen tasje mee. 
Ik kwam binnen en de bakker begon meteen allerlei dingen te verzamelen. Ik schrok een beetje van de hoeveelheid. Wat ik kreeg:
- een heel wit brood
- een heel bruin brood
- een heel donker brood
- 6 krentenbollen
- allerlei zoetigheid

Veel te veel voor in mijn tasje, maar wel een super geslaagd, lekker en bruikbaar pakket. Dit pakket kocht ik voor €4,-. 

Pakket 2 - supermarkt

Gisteren kon ik eindelijk een pakket bemachtigen bij een bepaalde supermarkt. Ik was er zo benieuwd naar! Bij een servicepunt konden ze mijn tas vullen. Zeiden ze. Nou, dat heb ik geweten. Een grote tas vol spullen. Wat ik kreeg:
- gemengde groenten 500 gram (soep van gemaakt)
- gesneden spitskool (ik wilde toch al loempia's maken dus dat kwam mooi uit)
- pompoenlasagne (ingevroren)
- pompoenlasagne bladeren
- grote groene salade
- filet americain
- krentenbollen 
- hele vlaai

Wederom een super bruikbaar pakket. Wat ik niet meteen gebruik vries ik in. Ook de vlaai. Voor dit pakket betaalde ik €5,-.

Conclusie 

Ik ben heel tevreden over deze app om meerdere redenen. Je gaat verspilling tegen, je krijgt fantastische producten, je leert nieuwe producten kennen en het kost weinig geld. 

2 opmerkingen:

  1. Ik hoor hier ook echt alleen maar positieve verhalen over inderdaad! Ik moet hem echt eens gaan proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de pakketten van de bakker ook heel fijn. In ons dorp zijn ze snel uitverkocht, dus het is mazzel als het lukt. Supermarkt togoodtogo doe ik niet. Drie keer geprobeerd maar steeds veel vlees(waren) die we niet lusten of eten (slavinnen, schouderkarbonades, boterhamworst etc.), veel verse koeken en veel zuivel. Dat eet ik alleen af en toe. Het schiet niet op als we het niet eten. Dan kan het beter naar een liefhebber gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...