dinsdag 23 oktober 2018

De zoektocht naar een nieuwe baan

Bij mijn huidige werkgever heb ik een vast contract, maar ik heb ook duidelijk aangegeven dat ik op zoek ben naar iets anders of een andere functie binnen het bedrijf.
Deze baan die ik heb is prima, het salaris is goed en ik heb leuke collega's. Echter mis ik de uitdaging en de mogelijkheden om mezelf te ontwikkelen.




Het web van banen en functies

Het eerste dat mij erg opviel is het enorme web van banen en functies met prachtige namen. Hier moet ik natuurlijk doorheen om te kijken wat de functie precies is. Voor iedere mogelijkheid lijkt er een baan gecreëerd te zijn en voor iedere functies is er een nog mooiere naam gevonden.


Functies toevoegen en afstrepen

Voor mezelf heb ik al goed helder wat ik wil, maar er kan altijd iets toegevoegd worden of afgestreept worden natuurlijk. Zo ga ik binnenkort meelopen met mensen die ik ken met interessante functies, om te kijken of dit wellicht iets voor mij - kan zijn.


Ook kijk ik naar verschillende cursussen om mezelf te ontplooien. Budgetcoach lijkt me echt ontzettend leuk, om maar iets te noemen.


Banenmarkt

Op mijn werk heb ik vandaag een hele grote banenmarkt. Alle afdelingen bieden hun openstaande vacatures aan voor interne medewerkers en ze kijken of er een match tussen zit.
Er worden LinkedIn-foto's gemaakt, je CV wordt gecheckt en je krijgt tips en tricks voor sollicitatiegesprekken. Daarnaast zijn er verschillende workshops. Ik denk echt dat dit een toegevoegde waarde is voor mij, omdat ik een klein beetje vast loop.




Wordt vervolgd..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...