dinsdag 18 september 2018

Zonde van het geld



Er zijn dingen die ik gewoon zonde van het geld vind. Onnodig geld uitgeven op zaken waar je makkelijk op kunt besparen. Dingen die je kunt laten of  kunt vervangen door een goedkoper alternatief. Let wel: dit vind ík zonde van het geld. Als jij dat niet vindt, helemaal prima natuurlijk!

Zonde in het kwadraat

  • Parkeerboetes: open deur, maar zonde. Zorg dat je een kaartje hebt, ook al is het een paar euro. Die paar euro besparen je uiteindelijk een heleboel euro's. 
  • Thee of koffie 'on the go': ik neem standaard een thermosfles mee waar ik koffie/thee van thuis in doe. 
  • Dure telefoonabonnementen mét telefoon. Gewoon een goedkoop abonnement met een simpele (smart)telefoon. 
  • Veel uit gaan eten/lunchen met vrienden. Maak allemaal iets klaar bij iemand thuis en maak het gezellig met een leuke tafel/kaarsen/servetten/bloemetjes. 
  • Broodjes in de kantine kopen. Zo zonde in mijn ogen. Natuurlijk is het lekker, dat zeker!
  • Te dure kleding. Wat te duur is bepaald iedereen voor zichzelf. Ik vind kwaliteit wel belangrijk, maar ik zou alleen aan goede basics veel uitgeven, maar niet aan mode-items. 

Nogmaals. Dit vind ik zonde. Wat vind jij zonde van het geld?

3 opmerkingen:

  1. Een parkeerboete. Ik kreeg er ooit eentje terwijl ik wel degelijk netjes betaald had. Gelukkig kreeg ik mijn geld terug, maar dat was echt 'zondegeld'.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Boetegeld bij de bieb, herinneringskosten bij een rekening...
    dure (kinder)feestjes omdat iedereen dat doet...
    merkartikelen omdat het dat merk is, zonder te testen welk product het beste smaakt, of werkt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch geef ik aan bepaalde dingen liever iets meer geld uit als iets dan langer mee gaat, dan aan goedkope spullen die na korte tijd kapot gaan en dus veel meer afval opleveren. Zo koop ik liever dure schoenen en dure een jas die jaren meegaan dan goedkope die je na een half jaar al weer weggooit. Zo zijn de Eccoschoenen die ik koop uiteindelijk goedkoop omdat ik met sommigen na 5 jaar nog steeds draag zonder dat ze kapot gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...