woensdag 20 februari 2019

Veel (over)uren..

Een week geleden kreeg ik van mijn baas een mail dat ik eens wat overuren moest gaan opmaken. Ik had er nog 92 staan. Echt heel veel. Al zeg ik het zelf.

Ik ging eens kijken wat me goed zou uitkomen. Overuren laten uitbetalen vind ik zonde, dus ik ben gaan kijken wanneer ik mezelf eens wat vrij zou gunnen. Aanstaande vrijdag is mijn eerste vrije dag en om heel eerlijk te zijn: ik kijk er naar uit! Eens iets voor mezelf doen. Gewoon even rust aan mijn hoofd!
Verder heb ik mezelf in de zomerperiode een aantal vrijdagen én maandagen uitgepland, zodat ik lekker lang weekend heb en in augustus nog een extra week.

Om niet alle uren in te plannen heb ik nog 30 uur overgehouden om ad hoc in te kunnen zetten, maar met de komende vrije dagen ben ik in ieder geval heel erg blij!
En ik weet natuurlijk ook dat ik nog overuren ga maken dit jaar, dus ik kan nog genoeg inplannen!

4 opmerkingen:

  1. Lekker hè, die luxe van extra vrij zijn. Waarom vind je uitbetalen zonde als ik vragen mag? Vanwege hogere belasting? De uren worden bij uitbetalen hoger belast maar dat wordt met je aangifte verrekend naar het juiste tarief.
    Misschien is er een andere reden hoor, maar vaak maken mensen zich zorgen om die hogere belasting.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet om de hoge belastingen, maar omdat ik het zonde vind om vrije dagen "kwijt" te zijn ;-)

      Verwijderen
    2. Maar als je ze niet op neemt heb je er ook niets aan, en blijkbaar heb je wel behoefte vrije tijd, waarom dan al die overuren laten groeien? Ben blij met mijn bedrijf waar je slechts maximaal 10 in de plus of in de min mag staan en daar ook op gestuurd wordt.

      Verwijderen
    3. Omdat we voor het volgen van bepaalde cursussen ook compensatie in plusuren krijgen. Dit loopt dus alleen maar op, dus ik ga nu eens wat opnemen! Zeker omdat ik weet dat er nog saldo bij zal komen. En dat inplannen van vrije dagen voelt luxe en heerlijk!

      Verwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...