donderdag 7 maart 2019

Minder douchen en zelf crème maken

Vroeger had ik de tik om iedere ochtend - en bij voorkeur ook iedere avond - te douchen. Het voelde fris en fijn.
Echter kreeg ik na een tijdje een enorm droge huid. Ik bleef crèmes smeren en steeds werden ze vetter, omdat mijn huid steeds droger werd.

Toen ging ik noodgedwongen het douchen afbouwen. Iedere dag in de ochtend en om de dag in de avond erbij. Ik merkte meteen dat mijn huid beter werd. Na een tijdje nog maar een keer in de week de avond erbij en na 2 jaar (zo lang heeft het geduurd) alleen nog in de ochtend. Mijn huid kreeg zoveel rust en werd ook mooier van zichzelf. Nu zit ik op het punt dat ik geen vette crèmes meer hoef te smeren na het douchen. Een fijne lichte lotion is prima nu.
Buiten dat mijn huid beter is, is minder douchen natuurlijk ook zoveel beter voor het milieu!

In de tijd dat ik zo'n ongelooflijk droge huid had, maakte ik mijn crèmes zelf. Als jullie willen kan ik het "recept" delen. Diezelfde crème gebruik ik nu om kleine droge plekjes te behandelen.

Douchen jullie vaak?

3 opmerkingen:

  1. Ik douche twee keer per week, en de andere dagen wastafel ik. Inderdaad veel beter voor de huid. Ik ben wel benieuwd naar je recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik douche één keer per week en was me de andere dagen gewoon aan de lavabo.Ik zet in de lavabo een klein bassintje en het 'waswater' giet ik achteraf door het toilet, spaart een kleine toiletspoeling uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik douche maandagavond nadat ik het hele huis heb schoongemaakt, woensdagavond nadat ik een dag bij anderen heb schoongemaakt en zaterdag eind van de middag nadat ik in huis heb geklust, de tuin heb gedaan en heb gesport. 'S ochtends en 's avonds een natte washand met huisgemaakte zeep. Na een douche geen washandjes..
    Mijn huid is een stuk beter sinds we een waterontharder hebben. En sinds ik zelf met olijfolie zeep maak en me daarmee was/douche/haren was is er niks meer aan de hand. Voorheen was drie keer in de week twee keer te vaak.
    Mensen die klagen over hun huid mishandelen die huid meestal met allerlei lekker geurende schuimende chemische douchegel,foams met lang en heet en vaak douchen en met geparfumeerde chemische lotion. De enkeling die echt een probleemhuid heeft is vaak een washandjes doen de truc ook type.

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...