vrijdag 15 maart 2019

Groen leven: minder plastic in de badkamer

Een verschrikking. Zoveel plastic. Overal en altijd. Ik probeer al een tijdje minder afval te produceren en daarbij vooral minder plastic.

Nu keek ik in de badkamer en tot mijn grote schrik bleek bijna de hele badkamer vol te staan met plastic. Een soort plastic soup at home.
Nu had ik al tijden het idee om zelf "shampoo bars" te maken. Iets dat ik altijd bij Lush kocht. Een shampoo in zeepvorm. Super relaxed en het levert geen afval op, want je maakt dat ding in zijn geheel op.

Dit weekend bestel ik een mal en dan ga ik aan de slag. Als je ze gemaakt hebt, moet je ze nog een tijd laten uitharden, dus ik weet pas over een langere tijd of ze gelukt zijn.
Daarnaast vond ik dat mijn scheermesje ook te plastic is en teveel plastic produceert, dus ik ben aan het kijken naar de mogelijkheden om 1 stalen houder te kopen en daar losse mesjes in te doen.

2 opmerkingen:

  1. Shampoo en dergelijke zitten inderdaad allemaal in plastic flessen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zal wel zo moeilijk worden en je kunt veel zelf maken.
    Zonder plastic.
    En shampo hoeft echt niet je kunt daar ook olijfzeep voor gebruiken.
    En ik ben het met je eens er is teveel plastic, maar opgebruiken is beter dan weggooien.
    Of dingen naar de 2e hands brengen.

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...