donderdag 10 december 2020

Eigen bedrijfje en poetsen, poetsen, poetsen

Ik merk dat ik de laatste tijd meer poets dan normaal. Het gekke is: ik stofzuig het hele huis twee keer per week en toch ligt er heel snel stof. Dus wat heb ik gedaan? Ik ben van boven naar onder alles gaan stofzuigen en poetsen met de klok mee, zodat ik niets kon overslaan. En toch... Toch ligt er nog super veel stof. 

Hier baal ik wel een beetje van, maar het is niet anders. Ook neem ik alles wekelijks een paar keer af met een doekje. 

Het enige dat op wonderbaarlijke wijze het meest schoon blijft is de keuken. Toch gebruiken we die ruimte het meest. 

De wc poets ik iedere dag, net als de wasbakken in de badkamer. Het is weinig werk en zo heb ik op mijn 'poetsdag' minder werk. Op mijn 'poetsdag' neem ik altijd één ding extra onder handen. Dit keer gaat het de gang worden. Naast het grondig poetsen ruim ik dan ook de hele ruimte op en doe overbodige dingen weg. 

Op mijn vrije dag/'poetsdag' ben ik in de middag ook bezig met mijn bedrijfje. Ik maak duurzame, handgemaakte baby- en kindercadeautjes.  Erg leuk en er is veel interesse. Misschien moet ik ook eens een Etsy shop beginnen! Hier ga ik vandaag het een en ander voor uitzoeken. 

Hebben jullie nog tips tegen véél stof?

3 opmerkingen:

  1. Woon je in een buurt met veel fijnstof?
    Of in een oud huis? Een tip kan zijn de kieren dicht kitten, vooral tussen de muren en het plafond

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je ventilatiesysteem van je huis (laten) schoonmaken.

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...