dinsdag 2 april 2019

Sparen op een aparte rekening of niet?

Eigenlijk speel ik al tijden in mijn hoofd met het idee om een aparte rekening te openen om op te gaan sparen. Maar er zijn twee dingen die me eigenlijk tegenhouden.

1: de kosten van een nieuwe rekening. Nu gaat het niet om een gigantisch bedrag, maar toch.
2: minder overzicht. Op 1 rekening heb je natuurlijk een beter overzicht in wat je wel en niet hebt.

Ik denk overigens ook dat er voordelen zijn, zoals dat je het minder snel uitgeeft door bijv. geen pasje mee te nemen en het ook meer moeite kost om geld over te boeken.

Het geld wil ik apart zetten om ooit financieel onafhankelijk te worden.
Wat zouden jullie doen?

3 opmerkingen:

  1. Er zijn toch diverse gratis spaarrekeningen bij online banken? Dan heb je wel de voordelen en het kost niets. Zo doen wij het. Denk aan bijvoorbeeld leaseplanbank of moneyou. Deze banken bieden ook nog eens iets meer rente dan de grootbanken..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een spaarrekening is vaak kosteloos. Ook bij de ASN-bank, een vrij groene bank, kun je een gratis spaarrekening openen, en zonder dat je er een betaalrekening (die geld kost) bij moet openen.

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe strategie

De afgelopen tijd hebben wij enorm weinig geld uitgegeven. Daardoor hebben we veel overgehouden om te beleggen. Nu is dat natuurlijk een hel...