zondag 13 augustus 2017

Vriezer leegmaken

Op dit moment hebben we zoveel ingevroren eten dat we zeker tot half september vooruit kunnen. We maken nu eerst de vriezer leeg, voordat we wat nieuws kopen (buiten brood en groente/fruit om).

Het is eigenlijk ook wel fijn, want je hoeft niet te koken, je eet dingen die je sowieso lekker vindt en je hebt daarna weer plek voor nieuwe gerechten.

We hebben eens goed gekeken wat we allemaal hebben. Alles is even uit de vriezer geweest om een overzicht te kunnen maken. Vlees, vis, groente, conplete gerechten. Dit hebben we allemaal opgeschreven en hiermee hebben we een menu gemaakt.
Bij dit menu hebben we ook al rekening gehouden met dagen die we sowieso niet thuis eten (weekendje zeilen met ouders, 2x familiedag, uit eten met oma van vriend, uitgenodigd bij vrienden). We hoeven in totaal 8 dagen niet te koken tussen vandaag en 14 september. Echt super de luxe dus.

Het menu moet natuurlijk wel gezond zijn, dus iedere dag wel groenten erbij.
We eten onverwacht ook nog veel uit de tuin. Courgettes, komkommer, tomaat, uien.

Voor morgen staan er wraps met kip en gegrilde paprika (ooit een restje van een bbq) op het menu.

2 opmerkingen:

  1. Leuk stukje, want ik vries ook heel veel in, zowel in bakjes als vacuüm gesealde groenten en vlees in porties.
    Zelf maak ik een lijstje van hetgeen ik in iedere lade heb liggen\staan, op dat lijstje staan erachter vakjes, waarop je kunt aankruisen, dat je iets gebruikt hebt.
    Zo blijf je overzicht houden van wat en waar iets in de vriezer ligt.

    Lekker makkelijk om 8 dagen elders te eten, veel plezier en gezelligheid gewenst!

    Groet Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb 14 lades in 3 verschillende kasten en dus heel veel voorraad. In WORD heb ik een overzicht gemaakt wat in welke lade zit en op elk pakje staat met schilderstape wat erin zit, vooral zelf gemaakte lijkt nogal op elkaar. Ik heb eens iets voor de hond ontdooit omdat ik dacht dat het een vleesgerecht was. Of ik doe het etiket van het pakje erbij. Het bijhouden vd lijsten is soms lastig en klopt niet altijd vooral als er van de ene lade naar de andere gaat. Nu komt er veel fruit in.

    BeantwoordenVerwijderen

Voorraad eten zo ver mogelijk opmaken

Je leest het goed! We gaan proberen om onze voorraad eten op te gaan maken. En dat is best een uitdaging vind ik. We hebben een enorme voo...