zondag 6 augustus 2017

Naan(brood) met twee ingrediënten

Wij eten niet super vaak een curry, maar als we het eten, doen we het goed. Gewoon, zoals altijd, verse ingrediënten en natuurlijk een paar bijgerechten. Zoals jullie nu wel weten houd ik er niet van om kant-en-klare dingen te kopen, dus maak ik vaak alles zelf. Zelf eet ik bij een curry graag naan, een Indiaas brood, dat je naar eigen smaak kunt kruiden. Nu is het niet alleen super lekker, maar ook nog eens ENORM makkelijk!

Naan met twee ingrediënten 

Wat heb je nodig?
400 gram zelfrijzend bakmeel
300 yoghurt of kwark
- eventueel een beetje zout en kruiden naar keuze.

Zeef het bakmeel en roer de yoghurt erdoor. Naar smaak zout/kruiden toevoegen. Even goed kneden met de hand of in de keukenmachine. Laten rusten - een minuutje of 5 - uitrollen in elke gewenste vorm (niet te dun, niet te dik) en dan in een grillpan bakken.


Als het brood er goed gegrild uitziet is het klaar. Zelf vind ik het lekker om een mengsel van olijfolie, citroen en knoflook eroverheen te smeren als het nog warm is. Zo trekken de smaken er lekker in. Dit is natuurlijk optioneel. Gewoon toevoegen wat je lekker vindt.

Zo makkelijk is het!

3 opmerkingen:

  1. Dat aten wij laatst ook voor het eerst, lekker zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn zo'n recept met maar weinig ingrediënten! Dit lijkt me wel wat om eens te maken!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Bosnië; voor ons een logische keuze

Volgend jaar gaan wij naar Bosnië op vakantie. Voor ons een zeer logische keuze. Ik ben er nog nooit geweest, maar mijn vriend is daar via d...