vrijdag 7 juli 2017

Trakteren en ouders op vakantie

Wat een gekke titel. Ja, klopt. Ik kon niet zo goed verzinnen wat als titel wilde, vandaar.
Trakteren, ik vind het heerlijk. Vroeger al hoor. Dan trakteerde ik het liefst zelfgemaakte lekkernijen. En nu nog hoor! Mijn vriend moet een keer in de paar weken trakteren bij de brandweer (een dingetje dat erin geslopen is) en dan maak ik het liefst zelf boterkoek of appeltaart. Goedkoop en lekker. Altijd goed.

Wat hebben daar nou weer 'ouders op vakantie' mee te maken. Wel nu.. mijn ouders zijn met mijn tante en haar vriend en mijn oma op 'vakantie'. In Nederland. Zeeuws-Vlaanderen om precies te zijn. Oma vindt het heerlijk. Lekker naar zee, wandelen - dat wil trouwens zeggen: mijn oma zit in een rolstoel en de rest wandelt -, gezellig samen eten en meer.

Oma heeft een topvakantie en daar gaat het voor de familie om! En natuurlijk ook voor mij en mijn vriend. Nu had ik bedacht dat mijn moeder iedereen op onze kosten mag trakteren. Mijn moeder wil nooit iets aannemen, maar nu vond het ze geweldig! Oma wordt getrakteerd en iedereen mag er van meegenieten.
Nu weet ik dat mijn moeder nooit gek zal doen als iemand anders betaalt. Ze stuurde me vandaag een berichtje: "Morgen ga ik iedereen lekker trakteren. Op jullie! Afhankelijk van het weer zal dat een ijsje, frietje of een lekker drankje op een fijn terras."
Stiekem had ik al gehoopt dat ze een van deze dingen zou kiezen, maar dat weet je nooit zeker. Gelukkig doen mijn ouders zelf ook nooit gek als ze iets mogen kiezen, dus ik had eigenlijk ook niets anders verwacht.

Ik hoop dat ze morgen goed weer hebben en dat ze lekker kunnen genieten van de traktatie die ze kiezen!

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je iets kunt bakken voor het werk van je vriend. Zo kun je lekker bezig zijn in de keuken en komt het ook goed op.

    Lief dat je je ouders en oma zo trakteert.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Ouders 30 jaar getrouwd en ons cadeau voor hen

Hoera! Mijn ouders zijn vandaag 30 jaar getrouwd! En bij een kroonjaar hoort een cadeau. Maar, niet zomaar een cadeau. Mijn broer en ik hebb...