zondag 9 juli 2017

Nieuw project: vis roken

Als ik iets lekker vind, is het gerookte vis. Zalm, paling, forel, markreel. Alles. Op een toastje, in het eten of gewoon zo. Het enige probleem? Het is duur. Gruwelijk duur.

Al jaren roep ik dat ik een rookoven wil. Probleem? Het is wederom duur. Geld dat ik liever ergens anders aan besteed.
Maar laatst.. keek mijn vriend op een veilingsite en daar stond een rookoven op! We hadden een maximum voor onszelf opgelegd tot welk bedrag we zouden bieden.

Uiteindelijk wonnen we de veiling! Binnen een paar dagen werd de rookoven geleverd. Met twee verdiepingen en met meerdere roosters.



Het in elkaar zetten bleek toch iets lastiger dan op de foto, maar hé: het is gelukt!

Vandaag gaan we ons project beginnen. We gaan zalmfilet roken op beukenhout. Het hout schijnt erg bepalend te zijn voor de smaak.
Ik ben heel erg benieuwd!

1 opmerking:

Bosnië; voor ons een logische keuze

Volgend jaar gaan wij naar Bosnië op vakantie. Voor ons een zeer logische keuze. Ik ben er nog nooit geweest, maar mijn vriend is daar via d...