maandag 17 juli 2017

Ineens lijkt alles relatief - mislukte operatie bij peetoom

Heb je niet van die dagen dat je eens 'lekker' moet klagen? Nou, ik heb die zeker! Het jammere is dan dat niets goed lijkt te gaan. Maar.. ik denk dat ik dat maar eens veel minder ga doen. Gisteren waren we bij mijn ouders en mijn peetoom was er ook.

Een geweldige man, altijd een eigen zaak gehad, net met 'pensioen' (op zijn 70e! eerder kon hij niet stoppen volgens zichzelf) en lekker vrij om te doen wat hij wilde. Ergens in de eerste weken van het welverdiende pensioen ging het niet zo goed. Zijn halsslagader bleek dicht te zitten. Super vervelend, maar het kon gewoon opgelost worden met een operatie.

Die operatie zou plaatsvinden in Nederland (zelf woont hij in België). Hij kon snel terecht. Super fijn, want het was wel een riskante operatie, maar zeker niet op voorhand gedoemd. Het ziekenhuis waar hij heenging stond bekend om zijn vele gelukte operaties op dit gebied. Hij zou in totaal twee keer geopereerd moeten worden.
De eerste operatie ging perfect. Niets op aan te merken. De tweede ging wonder boven wonder ook helemaal goed. Alleen na een tijdje bleken er toch complicaties te zijn, dus hij moest weer terug. En wat er toen gebeurde... VRESELIJK. Ja, hoofdletters.

Ze moesten nogmaals kijken of alles goed gegaan was. Helaas hebben ze toen iets geraakt waardoor hij aan één kant compleet doof is (echt 0,0 gehoor meer) en waardoor zijn evenwicht helaas verstoord is. Hij geeft niemand de schuld, want hij wist van te voren dat het een riskante operatie is, maar het is wel zuur, zeker na twee wél gelukte operaties.
Hij durft niet meer terug en de artsen hebben ook al gezegd dat ze hem niet nogmaals kunnen opereren, omdat het nog riskanter is dan in eerste instantie gedacht werd.

Zo blijkt maar weer. Alles is relatief. Vanaf nu ga ik niet meer - of in ieder geval minder - klagen!

3 opmerkingen:

  1. Wat verschrikkelijk.
    Ik herken wat je schrijft. Ik kreeg gisteren ook zo'n moment. Ik hoorde dat mijn vroegere schoolvriendin van de mavo zeer onverwacht is overleden. Net zo oud als ik, 51 jaar. We hadden al heel lang geen contact meer, maar destijds hadden we een zeer hechte vriendschap. Het leven kan zomaar voorbij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja geniet van de dag en het moment!
    In 1 seconde staat heel je leven op zijn kop.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje zeg wat naar voor je peetoom! Het zet je wel aan het denken zoiets!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Ouders 30 jaar getrouwd en ons cadeau voor hen

Hoera! Mijn ouders zijn vandaag 30 jaar getrouwd! En bij een kroonjaar hoort een cadeau. Maar, niet zomaar een cadeau. Mijn broer en ik hebb...