woensdag 5 juli 2017

Goedkope bananen, bananen en gezond ijs!

Een paar weken geleden had mijn vriend een loopwedstrijd in Limburg. Ik vond het helemaal prima, want het was dicht bij mijn ouders en dan konden we 's middags nog iets leuks gaan doen. Zo gezegd, zo gedaan.

De wedstrijd was klaar en we besloten om naar de stad te gaan. Altijd gezellig.
Op zaterdag is het altijd markt en het was gezellig druk.
De dag na de wedstrijd zouden mijn vriend en ik bij zijn ouders gaan eten en wij zouden voor het dessert zorgen.

In Amerika hadden wij de lekkerste cheesecake ooit gegeten en deze wilde ik namaken. Er moesten super rijpe bananen in, maar ja.. in de winkel vind je die niet. Mijn hoop was dus op de markt gevestigd.
Bij de fruitboer een beetje staan kijken, maar ik zag ze niet liggen. Alleen bananen die nog moesten rijpen.

Op een gegeven moment ben ik het toch maar gaan vragen en wat bleek? Hij had ze wel! Ze lagen alleen niet uitgestald om te verkopen, want ze waren al te ver.
Ik zei dat ik er wel iets voor wilde geven. Uiteindelijk heb ik voor 6 kilo bananen 2 euro betaald.

Helemaal blij. De cheesecake was perfect gelukt, maar hier hoefde maar 1 kilo in..
Een overschot dus. En toen herinnerde ik me iets! Bananen invriezen voor smoothies kan perfect! Je smoothies worden dan lekker romig.
En voila, 5 kilo bananen gesneden de vriezer in.

Op een van die warme dagen van laatst, had ik zin in ijs, maar de winkel was al dicht. Jammer! Ik pakte een pakje met gesneden bananen en stopte het in de blender. Ik deed er niets bij. Het resultaat? Heerlijk, romig "ijs" en vol van smaak. Geen toegevoegde suikers of kleur- en smaakstoffen. Gewoon puur. Voortreffelijk!

Vanaf nu maken we "bananenijs" gewoon zelf!

4 opmerkingen:

  1. Dat dacht ik van het winter ook te doen, maar manlief had ze al uit de vriezer gehaald en weggegooid. Vond het zo'n onzin dat er bruine bananen in de vriezer lagen. Nu moeten ze ze dus verplicht opeten van mij, ook al zijn ze niet zo heel erg fris meer. Ik bewaar ze wel in de koelkast, misschien niet zo als het hoort maar ze blijven wel langer goed. Binnenkort maar eens stiekem proberen:-)

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Janneke, laat je man eens proeven, dan is hij waarschijnlijk snel om ;) Ook lekker op een pannenkoek ;)

      Verwijderen
  2. Lekker hè? Ik doe er ook vaak wat aardbeien of kersen of mango bij (alles kan natuurlijk maar deze combinaties bevallen ons goed).
    En wat zonde Janneke, het is zo lekker en makkelijk. Misschien moet je het je man eens laten proeven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Overheerlijk! Ooo wat een goed idee. Mango's zijn vaak ook snel rijp, dus die kunnen inderdaad ook wel erdoor! Bedankt voor de tip!

      Verwijderen

Bosnië; voor ons een logische keuze

Volgend jaar gaan wij naar Bosnië op vakantie. Voor ons een zeer logische keuze. Ik ben er nog nooit geweest, maar mijn vriend is daar via d...