vrijdag 30 juni 2017

Zomaar geld?! Of toch niet?

Zomaar geld? Dat zou mooi zijn! Mijn vriend kreeg afgelopen week een flinke storting van de belastingdienst. Niet zijn belastingteruggave, maar een paar jaar misgelopen zorgtoeslag. 

Ik vind het vreemd. Hij verdient meer dan de grens voor de toeslagen en toch krijgt hij ineens geld. Zelf ben ik bang dat er een foutje gemaakt is en vriend denkt dat toch ook wel. Alleen.. de belastingdienst is niet zo geweldig te bereiken. Zeker niet, als je net als mijn vriend, iedere dag van 07.30 tot 17.15 uur werkt. Zij zijn namelijk alleen tussen 08.00 en 17.00 uur bereikbaar. Het probleem is ook dat ik natuurlijk niet voor hem mag bellen en bij mijn vriend op het bedrijf zijn telefoons niet toegestaan i.v.m. explosiegevaar..

Op vrijdag, dus de dag dat dit artikel online komt, is mijn vriend om 12.00 uur klaar. Dan gaat hij bellen. Ik ben erg benieuwd! Het zou natuurlijk mooi meegenomen zijn als het inderdaad klopt, maar.. we willen onszelf niet blij maken met een dode mus, dus we laten het geld toch maar even op een aparte rekening staan.. 

Als het wel klopt, kunnen we met het bedrag dat hij terugkrijgt een heel deel van het flexibel krediet aflossen.. 

Ik ben benieuwd! 

4 opmerkingen:

  1. Belastingtelefoon is bereikbaar van 8.00-20.00 uur en vrijdag van 8.00-17.00 uur.
    En jij mag wel namens hem bellen. Kijk anders eerst even op www.toeslagen.nl en log daar in op zijn eigen toeslagenpagina. Kun je zo zien waarom je opeens geld terugkrijgt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We belden gisteren om 18 uur en toen was er geen bereik? Via die site werden we helaas niet wijzer. Te summiere informatie. :(

      Verwijderen
  2. Het zou fijn zijn als het klopte! Maar ik herken je bezorgdheid. Je moet het wel even zeker weten.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Mijn oma

Mijn omaatje wordt volgend jaar in januari 90. 90! Wat een leeftijd! Nu is het erg lastig om een cadeau voor iemand te verzinnen, die eigenl...