zaterdag 3 juni 2017

Vakantiegeld is binnen! Besparing en leuke dingen!

Hoera! Zoals ik al aangaf zou mijn vakantiegeld later komen dan mijn salaris. Eergisteren is het dan toch echt gestort.

Hoe gek ook, het voelde nu echt als een extraatje. Echt naast het salaris. Helaas gaat er wel veel belasting af, maar wij zien het gewoon als een externe spaarpot. En leuk als je het dan op je rekening ziet.

Het vakantiegeld is gestort op onze rekening voor variabele kosten. Eigenlijk gewoon de rekening waar mijn salaris ook op gestort wordt. Voor ons werkt het namelijk nog steeds prettig om vaste lasten en variabele lasten over twee rekeningen te scheiden.

Nog financieel goed nieuws: de brandweer gaat kosten van het fitnessabonnement voor mijn vriend op zich nemen. Deze kosten moeten we wel voorschieten, maar krijgt mijn vriend later teruggestort. Nu kunnen die kosten ook weer van het budget afgehaald worden. Toch weer een flinke besparing!

Dit weekend gaan we naar mijn ouders. Het klinkt gek, maar het voelt altijd echt als een weekendje weg. Heerlijk, maar dan zonder kosten aan hotelovernachtingen.
Natuurlijk nemen we altijd wel iets mee. Vooral lokale etenswaren zoals zeekraal en lamsoor.

Ik heb er super veel zin in! Gaan jullie nog iets doen dit pinksterweekend?

3 opmerkingen:

  1. Ja naar onze volkstuin en er wat in werken en oogsten natuurlijk :-)en opeten.
    Kost niets en breng op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet ervan. Wij hadden gisteren de bruiloft van mijn broer. Erg gezellig. Verder niet veel plannen. Man moet de eindopdracht van zijn studie verder schrijven en ik rommel wat aan met de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel plezier bij je ouders. Wij blijven lekker thuis en genieten hier in Roemenie van het mooie weer / lekkere klimaat.

    gr henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen

Ouders 30 jaar getrouwd en ons cadeau voor hen

Hoera! Mijn ouders zijn vandaag 30 jaar getrouwd! En bij een kroonjaar hoort een cadeau. Maar, niet zomaar een cadeau. Mijn broer en ik hebb...