donderdag 15 juni 2017

"Ruilhandel"

Vaak fiets ik samen met een collega naar huis. Zij woont een paar straten van ons vandaan en als we tegelijk klaar zijn is het wel zo gezellig om samen te fietsen. Laatst hadden we het over onze gezamenlijke interesses. Tuinieren en kleding maken. Ze zei dat ze met haar zus een moestuin heeft en dat ze nu al ontzettend veel kunnen oogsten. Ik vertelde haar dat ik ook een moestuin(tje) heb, maar dan in mijn eigen tuin en dat ik nog even moet wachten om te oogsten.

Gisteren kwam het weer ter sprake. Mijn collega zou met haar zus naar de tuin gaan om te oogsten, omdat ze binnenkort op vakantie gaat. Ze vroeg me of ik iets wilde hebben, want ze hebben toch veel te veel. Ik zei dat ik dat heel erg leuk (en lekker!) zou vinden als ik iets uit de tuin zou krijgen. 

Ik was al eerder klaar met werken en 's avonds rond 19.15 uur hoorde ik luid gebons aan de deur (onze belt werkt niet..). Het was mijn collega met een tasje groenten. Wauw wat een verrassing! Vers geoogst en helemaal biologisch! Ze kon helaas geen koffie blijven drinken, want ze moest nog weg. Maar ik vond het zo ontzettend lief! 

Natuurlijk hebben wij binnenkort ook oogst. Véél courgettes, uien, augurken, bieten en kruisbessen. Uiteraard ga ik mijn collega dan een heleboel verse groenten brengen, want wij hebben, net als haar, ook veel te veel! We kunnen natuurlijk ook een heleboel inmaken, maar dan alsnog hebben we nog meer dan genoeg over. 

Je weet wat ze zeggen hé: 


"The more we share, the more we have" 


En zo is het. Een moderne versie van ruilhandel. 

3 opmerkingen:

  1. Leuk, geniet ervan, mmmm lekker! Op dit moment eet ik een broodje met rucola uit de moestuin van de buren :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief van je collega en ook zij zal blij zijn met de verse groenten . Want wat is er nou lekkerder dan zo vers uit de tuin .

    Henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen

Oud speelgoed - oerdegelijk en grote hit!

Zelf hebben wij geen kinderen, maar vrienden en familie van ons wel. Natuurlijk nemen zij altijd zelf wat te spelen mee, maar wij wilden ook...