vrijdag 23 juni 2017

Oud speelgoed - oerdegelijk en grote hit!

Zelf hebben wij geen kinderen, maar vrienden en familie van ons wel. Natuurlijk nemen zij altijd zelf wat te spelen mee, maar wij wilden ook wat hebben.. gewoon als back-up.

Mijn vriend ging laatst bij zijn ouders opruimen en kreeg een hele doos met speelgoed mee. Speelgoed van 25 tot 30 jaar oud! Speelgoed waar hij zelf ook mee gespeeld heeft.

We zagen onder andere een oerdegelijke houten trein. Inclusief rails. Het zag er nog perfect uit. Natuurlijk zie je dat het gebruikt is, maar het is nog hartstikke goed spul.

En wat blijkt: de trein en rails zijn een enorme hit! De kinderen van onze vrienden vragen naar DE trein en ze weten van gekkigheid niet hoe ze de baan moeten leggen. Langs tafelpoten, om de salontafel of door de stoelen. De fantasie wordt goed gebruikt.

Ik ben blij dat we de trein hebben meegenomen. Misschien haal ik binnenkort wel een paar barbies bij mijn ouders op. Gewoon, ter afwisseling!

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg dat moderne kinderen zo blij worden van dat speelgoed. En ik vind het ook iets hebben dat het zo degelijk is. Fijn dat ze toen zo'n goede kwaliteit maakten.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De houtentrein met rails is hier ook nog altijd een grote hit! Wij hebben onze set gekocht voor 7,50 euro op de vrijmarkt met Koninginnedag 6 jaar geleden. We hebben nog geen seconden spijt gehad van deze aankoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuke dat de kinderen die op bezoek komen zo genieten van het ''oude'' speelgoed.

    Henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Ouders 30 jaar getrouwd en ons cadeau voor hen

Hoera! Mijn ouders zijn vandaag 30 jaar getrouwd! En bij een kroonjaar hoort een cadeau. Maar, niet zomaar een cadeau. Mijn broer en ik hebb...