maandag 19 juni 2017

Een leuk (goedkoop) cadeautje: persoonlijke mokken

Ook ik ontkom er niet aan om af en toe een cadeautje te moeten meebrengen voor iemand. Ik vind het erg leuk, maar vaak hebben mensen alles al. En met alles bedoel ik écht alles. Wat kun je nog geven aan iemand die geen wensen meer heeft? Ik werd er creatief van.



Ik bedacht me dat een leuke mok altijd een goed idee is. Eentje die je bijvoorbeeld mee kunt nemen naar je werk (zodat je geen papieren bekertjes meer hoeft te gebruiken!) en waarvan er maar een bestaat.

Bij de Action kocht ik 2 mokken en volgens mij waren deze €0.79 per stuk. Daarnaast gebruikte ik Sharpies (die ik ooit uit de USA heb meegenomen), maar je kunt ieder merk watervaste stift gebruiken. Daarnaast wat plakband (een schaar als je plakbandhouder niet meer goed is..), een potlood en een oven.


Verwarm je oven op 150 graden voor. Zet je ontwerp met potlood op de mok. Trek deze daarna over met de watervaste stift. Als je een deel van de mok wil afbakenen, kun je dit met plakband doen. Ik vond het leuk om alleen maar zwart te gebruiken (het meest zakelijk), maar met kleurtjes zal het helemaal een vrolijke bedoeling worden! Ook wellicht leuk om met een kinderfeestje te doen?! Of om op de borden van een tafelschikking te zetten? :) 

Mocht je nou een foutje maken met het overtrekken of je wil toch iets geheel anders op je mok? Gebruik dan een doekje met alcohol om het eraf te halen. Let op: dit kan alleen vóór het bakken!

Als je ontwerp erop staat, doe je de mokken zo'n 30 minuten in de oven en klaar is kees. 

3 opmerkingen:

  1. Leuk idee maar met mijn handschrift geen succes..
    Dochter heeft wel al een aantal bekers versierd voor opa en oma en vriendinnetjes. Vaak heeft de action ook een setje met beker en stiften etc. Voor weinig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tip zeg! Zo wordt het vanzelf een persoonlijk en uniek cadeau! En dit is ook niet al te moeilijk.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Bosnië; voor ons een logische keuze

Volgend jaar gaan wij naar Bosnië op vakantie. Voor ons een zeer logische keuze. Ik ben er nog nooit geweest, maar mijn vriend is daar via d...