zondag 18 juni 2017

Een dag offline. Bevindingen.

Laatst was ik een dag offline. Eigenlijk om de eenvoudige reden dat ik mijn mobiel vergeten was. Eens per maand plannen vriend en ik ons een dag offline, maar nu was het onverwacht.

Eerlijk is eerlijk. Ik vond het fantastisch. Pas als je een keer je telefoon vergeet, merk je pas hoe vaak je er normaal gesproken ongemerkt mee speelt.
Het voelt ook erg bevrijdend. Gewoon niet hoeven denken: "heb ik een appje?" - HEERLIJK.

's Avonds zag ik hoeveel meldingen ik had. 34 appjes, 3 Facebookberichten, 3 gesprekken en 7 mailtjes. Normaal gesproken zou ik voor IEDERE melding mijn telefoon pakken. In dit geval dus 47 keer. 47 keer!! En dat alleen maar om meldingen te bekijken.

Bizar eigenlijk als je erover nadenkt. Gekluisterd aan je mobiel. Als een gevangene. Ik ga mijn mobiel vaker vergeten. Of als ik hem bij heb internet uitzetten.

Ik vond het zo'n geweldig idee: de hele dag online zijn, maar nu kom ik daar toch een beetje van terug. En als iemand me echt nodig heeft, kan die me ook bellen! :)

2 opmerkingen:

  1. Ik heb behalve het telefoongeluid alle geluiden uit staan. Mail en faceboek heb ik bewust niet op mijn telefoon.
    Men weet dat als ze gelijk een antwoord willen ze moeten bellen want ook de meldingen van watsap staan uit. En dat geeft zo'n rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar je stukje ik moet soms echt denken waar liggen mijn telefoons. Ik heb er nl 2 een met nl kaart en 1 met Roemeense kaart Ik kijk een paar keer per dag en als ik een belletje of appje heb gemist dan bellen/appen ze nog maar een keer of ik neem contact op.

    henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen

Bosnië; voor ons een logische keuze

Volgend jaar gaan wij naar Bosnië op vakantie. Voor ons een zeer logische keuze. Ik ben er nog nooit geweest, maar mijn vriend is daar via d...