donderdag 1 juni 2017

Basisschool

Alweer 15 jaar geleden ging ik van de basisschool af. Een geweldige tijd met leuke klasgenoten en leuke meesters en juffen. 15 jaar geleden! Wauw.
Ik zat in een klas met 35 anderen. Op de maandag, woensdag en donderdag waren we gesplitst in 2 groepen van 18. De overige dagen zaten we gewoon met z'n allen bij elkaar. Wat helemaal knap was: wij hebben allemaal vanaf groep 3 tot en met 8 bij elkaar gezeten. Alleen in groep 4 kwam en één klasgenoot bij en in groep 5 ging er één klasgenoot verhuizen en kon daardoor niet meer bij ons in de klas blijven.

Wij hebben dus lief en leed met elkaar gedeeld. Alle leuke en minder leuke momenten met elkaar beleefd. Schoolreisjes, kampen, eindmusical, sporttoernooien. Echt alles. Minder leuke momenten hebben we helaas ook meegemaakt. Maar zoals we toen zeiden: "that's life" (zonder dat we ook maar een woord Engels spraken voor de rest).

In groep 8 kregen we natuurlijk de CITO-toets. Een súper spannende tijd, want deze toets maakte mede uit naar welk niveau je moest gaan. Dat niveau maakte dan weer uit naar welke school je kon gaan. Waar ik vandaan kom heb je 3 scholen. Een school helemaal gericht op het VMBO en de andere twee hadden beiden iets speciaals. De ene bood creatieve vakken en de andere (waar ik naartoe ging) sportieve vakken en tweetalig onderwijs.
Van onze klas gingen de meesten naar het atheneum of gymnasium. Daarna gingen de meesten naar de HAVO. Een enkeling (3) ging naar het VMBO, die dus helaas niet op dezelfde school terecht kwamen. Van de 38 gingen er 30 naar dezelfde school. Onafhankelijk van elkaar besloten...

Op de middelbare school kwamen we dus deels weer bij elkaar in de klas. We bleven lief en leed met elkaar delen en we begonnen met uitgaan en deden nog steeds leuke dingen met elkaar. Na de middelbare school ging iedereen in een andere stad studeren. Universiteiten staan sowieso verder uit elkaar en ook hebben niet alle HBO's alle opleidingen. We gingen dus uit elkaar en we zagen elkaar nog af en toe in het weekend bij onze ouders.
Tijdens onze studie raakten we elkaar allemaal een beetje uit het oog.

En nu.. 15 jaar nadat we allemaal van dezelfde basisschool zijn gekomen, gaan we elkaar weer zien. In oktober pas, maar toch. Ik kijk er echt ontzettend naar uit om alle vrienden en vriendinnen van vroeger te zien.

Op dit moment hebben we met z'n allen een Facebookpagina waar we allemaal oude foto's in spammen om alvast met de voorpret te beginnen!

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk vooruitzicht de reunie en de facebookgroep.

    Gr Henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ontzettend leuk! Ik heb er ook zo ontzettend veel zin in!

      Verwijderen
  2. Leuk zeg! Het lijkt me heel bijzonder om mensen na zo'n lange tijd opnieuw te zien. Fijn om nu al voorpret te hebben.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het gaat denk ik echt vertrouwd en 'als vroeger' voelen. Leuk dat nu iedereen ook al oude foto's van vroeger in de groep spamt, haha. Ook van feestjes etc. Ik kan niet wachten op oktober!

      Verwijderen
  3. Grappig te lezen dat we bijna even oud zijn :)! Manlief heeft ook recent een reünie gehad van de basisschool. Ik spreek een aantal nog geregeld, maar sommigen heb ik sinds de basisschool niet meer gezien, een enkeling emigreerde geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad! Ik ben nu 27 ;). Bij ons zijn er ook een paar geëmigreerd. Het lijkt me echt ontzettend leuk om iedereen weer opnieuw te zien. Zo speciaal ook, zeker omdat IEDEREEN komt! :)

      Verwijderen

Oud speelgoed - oerdegelijk en grote hit!

Zelf hebben wij geen kinderen, maar vrienden en familie van ons wel. Natuurlijk nemen zij altijd zelf wat te spelen mee, maar wij wilden ook...