donderdag 25 mei 2017

Vakantiegeld laat op zich wachten

Gisteren kreeg ik mijn salaris en ik was in de veronderstelling dat daar mijn vakantiegeld bij zou zitten. Het bedrag dat ik gestort kreeg leek verdacht veel op mijn normale salaris.

Een kleine navraag bij personeelszaken leerde mij dat ik volgende week mijn vakantiegeld gestort krijg. Ze doen dit los van je salaris, omdat je dan beter in de smiezen hebt wat salaris of vakantiegeld is. Ik vind het helemaal prima.

Met ons vakantiegeld gaan we de voortuin aanpakken. Hiervoor krijgen we hulp van schoonvader en we hebben er ook nog een heleboel Intratuinbonnen voor.
Met onze belastingteruggave gaan we een deel van het krediet van vriend terugbetalen. Deze zal dan bijna zijn afgelost.

Een vakantiebestemming voor onze vakantie in september hebben we nog niet. We zijn nu met alle tips die we eerder hebben gekregen aan het kijken of we zullen gaan kamperen. We zijn er nog niet uit!

Hebben jullie een leuke bestemming voor je vakantiegeld?

6 opmerkingen:

  1. Hier komt het vakantiegeld in de spaarpot met als doel om ons verwarmingsysteem te kunnen vervangen. Kost veel geld dus alle beetjes zijn nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een heel goed doel inderdaad! Succes met sparen!

      Verwijderen
  2. Ja, ik parkeer het op mijn spaarrekening, en de eindejaars- uitkering ook. Ik ben de rest van mijn hypotheek aflossing bij elkaar aan het sparen. Ik haal dit jaar de helft van het totale bedrag en hopelijk volgend jaar de rest. Ik kan 10% boetevrij aflossen, maar dan staat het klaar voor de aankomende 5 jaar. Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een heerlijk vooruitzicht zeg! Een heel fijn doel en besteding!

      Verwijderen
  3. Wat bijzonder dat ze dat losgekoppeld hebben. Dan voelt het inderdaad veel meer als een extraatje.
    Als zelfstandige krijg ik geen vakantiegeld meer. Ach ja :-) Het heeft zo zijn voor- en nadelen, dat werken voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, bijzonder he!
      Het lijkt me heerlijk om zelfstandige te zijn, zonder vakantiegeld ;-)

      Verwijderen

Ouders 30 jaar getrouwd en ons cadeau voor hen

Hoera! Mijn ouders zijn vandaag 30 jaar getrouwd! En bij een kroonjaar hoort een cadeau. Maar, niet zomaar een cadeau. Mijn broer en ik hebb...