maandag 22 mei 2017

Muffe handdoeken - weer een goedkoop middeltje dat werkt!

In april schreef ik al over 2 goedkope middeltjes die echt bleken te werken. Lees hier het artikel terug. Nu heb ik weer iets gevonden dat echt werkt en wat ben ik daar blij mee zeg.
Na het douchen vind ik een lekker ruikende handdoek heerlijk. Ik pak zeker niet iedere dag een nieuwe handdoek, maar als ik er een pak, moet hij wel fris en schoon zijn.

De afgelopen tijd merkte ik op dat de handdoeken snel muf roken. Jammer, want zo moet je iedere dag je handdoeken gaan wassen. Nu hangen wij onze handdoeken altijd netjes op, maar toch zal er iets in hebben gezeten waardoor ze sneller muf waren.

Speciale middeltjes heb ik al geprobeerd, maar niets hielp.

De oplossing tegen muffe handdoeken

Jawel, er is een oplossing. En waarschijnlijk heb je er alles al voor in huis. Is het zo simpel? Ja, het is zo simpel!

Wat heb je nodig?

  • muffe handdoeken
  • wasmachine
  • azijn (gewoon de goedkoopste die er is) 
  • baking soda (ik gebruik zelf altijd die van Arm & Hammer. Die kost zo'n €1,30 bij de toko)
Hoe ga je te werk?

Doe je muffe handdoeken in de wasmachine en strooi er royaal baking overheen. Niet té overdreven, maar een beetje op gevoel. Doe in het wasmiddelbakje van de machine een kopje azijn (mag ook iets meer) en doe ook azijn in het wasverzachterbakje. Je denkt; wat gek! Maar het werkt. 
Zet de wasmachine op het heetste programma (dat is bij mij 95 graden) en laat hem helemaal uitdraaien. Haal de handdoeken er weer uit en laat ze aan de waslijn/wasrek/over de reling wat mij betreft drogen. Je handdoeken zullen weer helemaal fris en schoon ruiken en ze ruiken véél minder snel muf! 
Sinds ik dit hebt ontdekt is het echt mijn 'holy grail'. Ook voor muffe kleding, kleedjes en nog veel meer. 

6 opmerkingen:

  1. De was op 95 graden wassen is genoeg hoor, zonder baking soda.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat werkte voor ons niet, vandaar deze combinatie.

      Verwijderen
  2. Houd je er rekening mee dat de soda je machine aan tast! Azijn als wasmiddel gebruiken is voldoende om de zeepresten op te lossen in je machine, hierdoor krijg je automatisch frisser ruikende was.

    De combinatie azijn en baking soda is ook een ideale gootsteen ontstopper.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als we baking soda in de wasmachine hebben gedaan, maken we hem altijd schoon! :)

      Als gootsteen ontstopper gebruiken wij hem ook inderdaad!

      Verwijderen
  3. Een simpele oplossing eigenlijk. En baking soda kan voor veel gebruikt worden.

    Gr henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt inderdaad! En het werkt ook nog eens heel erg goed.

      Verwijderen

Ouders 30 jaar getrouwd en ons cadeau voor hen

Hoera! Mijn ouders zijn vandaag 30 jaar getrouwd! En bij een kroonjaar hoort een cadeau. Maar, niet zomaar een cadeau. Mijn broer en ik hebb...