dinsdag 30 mei 2017

Make-up

Tja.. een dingetje. Ik hoef niet veel luxe te hebben, maar make-up vind ik toch wel een zeer fijn luxe artikel. Dagelijks, naar mijn werk, gebruik ik toch zeker wel foundation, poeder, blush, mascara, lipstick en oogpotlood. Eigenlijk het hele pakket. Als ik het doe, dan goed. Waarom weet ik eigenlijk niet, maar ik voel me er gewoon beter door. Geen dikke plamuurlaag, maar gewoon net dat beetje extra.

Nu is het natuurlijk wel zo dat make-up geld kost. En zeker als je het dagelijks gebruikt. Vroeger kocht ik alles als het maar goedkoop was, maar tegenwoordig let ik veel meer op kwaliteit. Waar ik eerder het liefst 4 verschillende foundations had, wil ik nu gewoon één goede. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de rest. Het liefst één goede lipstick dan 4 die het helemaal niet doen.

En het levert ook nog eens een besparing op. 4 aangebroken foundations kun je na verloop van tijd weggooien en je hebt niet eens alle product gebruikt. Als je echter 1 foundation hebt en je gebruikt die iedere dag, dan weet je ook zeker dat hij op gaat voordat hij slecht wordt.

Natuurlijk let ik wel nog op aanbiedingen. Als een van mijn producten bijna op is en ik ben toch al toe aan vervanging, dan zorg ik er natuurlijk wel voor dat ik het in de aanbieding koop.
Zeker bij de grote - luxere - parfumeries zijn er geregeld hele goede aanbiedingen tot wel 40% korting. Je hebt dan een mooi en goed merk voor bijna dezelfde prijs als een A-merk bij een drogist. Zeker tegen de feestdagen hebben ze goede aanbiedingen.

Zelf koop ik bijna geen make-up meer bij de drogist. Ook al hebben ze vaak 1+1 gratis acties, toch vind ik het lonen om te wachten op een goede aanbieding van een parfumerie.

Make-up is dan ook het enige echt 'luxe' dat ik mezelf veroorloof.

2 opmerkingen:

  1. Het lijkt me zoveel werk 's ochtends omdat allemaal op te doen. Hoeveel tijd kost je dat nou?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Totaal niet veel. Je raakt er gewend aan ;) een minuutje of 10 maximaal :)

      Verwijderen

Bosnië; voor ons een logische keuze

Volgend jaar gaan wij naar Bosnië op vakantie. Voor ons een zeer logische keuze. Ik ben er nog nooit geweest, maar mijn vriend is daar via d...