vrijdag 19 mei 2017

Leuk cadeautje van vriend gehad!

Eigenlijk geven wij elkaar geen cadeaus, maar ja, soms... heel soms.. dan toch wel. Zoals laatst. Ik zakte voor mijn examen en ik zat er helemaal doorheen. Helemaal niets was meer goed en ik zag alles somber en donker in. Zielig voor mijn vriend, ik weet het, maar ja, soms heb je zulke momenten. Hij ging iets voor me regelen. Ik had natuurlijk geen idee, maar wat was ik benieuwd zeg!

Afgelopen week heb ik mijn cadeautje gekregen. Het is een fotografiecursus! Wauw, wat een prachtig cadeau. Een cadeau waar je echt iets aan hebt. Waarmee ik mijn skills op het gebied van fotografie eens kan verbeteren.

Al heel lang, écht heel lang, wilde ik al een fotografiecursus doen. Het liefst aan de fotovakschool, maar we weten allemaal: dat kost een vermogen. Steeds weer kreeg ik het idee, maar constant wimpelde ik mijn eigen idee af. Te duur, te ver, te weinig diepgaand, te te te. Alles was "te" en dat is niet goed. Vooral het "te duur" aspect vond ik vervelend, want: we letten op de centen natuurlijk. Nu moeten ondernemers ook verdienen, dus daar klaagde ik zeker niet over, maar voor mezelf deed ik het daarom niet.

Natuurlijk weet ik hoe ik mijn camera moet instellen, maar ik weet niet hoe ik het goed moet doen. Vaak schiet ik foto's uit gemak maar op de automatische stand. Foto's die gemaakt zijn in de juiste stand zijn zoveel mooier dan de automatisch gemaakte foto's. Soms ziet alleen een getraind oog dit en soms zien ook 'leken' dit.
Een groot deel van mooie foto's zit ook in de nabewerking, maar daar heb je natuurlijk eerst een mooie foto voor nodig!

Ik heb er ontzettend veel zin in en ben echt héél erg blij met dit cadeau. Ik kan niet wachten om te beginnen!

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooi en lief kado heel veel plezier ermee en geniet ervan.
    gr Henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een mooi en doordacht cadeau! Als je de basis eenmaal kent wordt je steeds nieuwsgieriger naar meer mogelijkheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het echt een heel mooi cadeau, waar hij vast echt over heeft nagedacht. Fijn dat je vriend je zo goed kent!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen